في ظل التوجهات الحديثة نحو تطوير التعليم وتعزيز التفكير الناقد والإبداعي لدى الطلاب، تأتي هذه الورشة لتسليط الضوء على مستويات عمق المعرفة وفق نموذج نورمان ويب، وأهميتها في تحسين جودة التقييمات الصفية وربطها بالمناهج الدراسية. سيتم خلال الجلسة استعراض المستويات الأربعة لعمق المعرفة، وكيفية تصميم أسئلة تقييمية تعكس مهارات التفكير المختلفة، مما يساعد في تقديم تجارب تعلم أكثر فاعلية وملاءمة لمتطلبات القرن الحادي والعشرين. كما تتضمن الورشة أنشطة عملية تهدف إلى تمكين المشاركين من تحليل وتصميم اختبارات قصيرة ومشاريع تعليمية تعزز الفهم العميق والتفكير الاستراتيجي لدى الطلاب
Speaker:
Dr Mahmoud Bakry
Dr. Mahmoud Bakri Al-Amin is the Head of the Arabic Language Department at Al Maaref Private School, Dubai, with extensive experience in curriculum development, modern teaching strategies, and teacher training. He holds a Diploma in Artificial Intelligence Applications in Education from Ubora Institute and is a KHDA-certified trainer in modern teaching methodologies. He has conducted international workshops, including sessions at the 3rd International Forum for Arabic Language Teachers and the Virtual Creative Camp for Teachers. A specialist in active learning, differentiation, and linguistic proficiency development, he is also a professional linguistic editor and content creator dedicated to enhancing Arabic language education.
2 Comments
I wish I can attend the course
بالتوفيق إن شاء الله يا د.محمود